Sait Yapıcı - Hey Döner&Hey Burger

 

 

"Restoranlarımızda kullandığımız tüm ürünlerin yüksek kalite olması konusunda hassas davranıyoruz. Ingenico ile çözüm ortaklığımız bu hassasiyetin sonucudur."

Sait Yapıcı  - Yurtdışı Operasyon Müdürü


Diyarbakırlı iş insanı Mevlut Durak tarafın kurulan Hey Döner& Hey Burger, Türkiye’nin en büyük yerel markalardan biri olmayı hedefliyor. Bu hedefle yurtiçi ve yurtdışı operasyonlarını hızlandırdıklarını ifade eden Hey Döner& Hey Burger Yurtdışı Operasyon Müdürü Sait Yapıcı ile firmanın hedeflerini ve Ingenico ile nasıl daha verimli bir restoran zinciri haline geldiklerini konuştuk.

Hey Döner& Hey Burger hakkında bilgi alabilir miyiz?

Şirketimiz 2009 yılında Mevlut Durak tarafından kuruldu. 2015 yılından itibaren de “Hey Döner” markası altında faaliyetlerine devam etti. İlk restoranlar açıldıktan sonra, gerekli alt yapı oluşturularak franchise sistemine geçiş yapıldı. Bu süreçle birlikte bir yandan restoran ağımız genişlerken diğer taraftan şirkette yeniden yapılanma adımları atıldı. Örneğin ilk üç yıl müşterilerimize sadece “tavuk döner” sunarken bir süre sonra bu ürünün yetmediğini gördük ve 2018 ortalarından itibaren ürün çeşidimize tamamen kendi üretimimiz olan steakhouse burgeri “Hey Burger” markası altında dahil ettik. Markamızın kuruluş amaçlarından biri de Türkiye’nin en büyük yerel markası olmak. Bu doğrultuda çalışmalarımız yoğun bir şekilde devam ediyor.

Şu anda toplam kaç restoranınız bulunuyor? Yeni restoran yatırımlarınız hakkında bilgi verir misiniz?  

Faaliyette olan restoran sayımız 16. Bu restoranlardan 15’i İstanbul’da Avrupa yakasında, bir tanesi de Bolu’da yer alıyor. Yurtiçinde bu yıl sonuna kadar 30 restorana ulaşmayı hedefliyoruz. Marka olarak franchise konusunda yoğun talep alıyoruz. Yatırımcılar ve franchise koşulları konusunda çok hassas olmamıza rağmen yıl sonuna kadar 14 yeni restoran açılışı, gerçekleştirebileceğimiz bir hedef olarak duruyor. Yeni restoranlarımızı ağırlıklı olarak İstanbul’da açmayı planlıyoruz. İstanbul dışında Çorlu, Tekirdağ, Bursa yatırım düşünebileceğimiz diğer bölgeler.

Avrupa pazarına yönelik hedefleriniz var. Bu konuda ne aşamadasınız?

Öncelikle Avusturya ve Polonya’da birer restoran açmayı planlıyoruz. Bu ülkeden gelen talepler ve franchise koşulları şirkete uygun olduğu için onayladık. Ayrıca, Karadağ’da bir merkez ofis açmak istiyoruz. Karadağ, Balkan ülkelerinin tam ortasında ayrıca hem barındırdığı potansiyel hem de Avrupa’ya geçiş için cazip bir bölge. Hedefimiz Balkanlar’dan başlayarak aşama aşama Avrupa’da yaygınlaşmak. Biz aynı zamanda Avrupa’da faaliyet gösteren en büyük Türk markası olmayı istiyoruz.

Ürün tedariki ve üretim süreçleriniz hakkında bilgi verir misiniz?

Ürün çeşitlendirme konusunda kapasitemiz olmasına rağmen restoranlarımızda sadece iki ana ürün bulunuyor. Çünkü ürününüz azsa müşteriler seçim yaparken zorlanmadığı gibi biz de mevcut ürünlerimizi geliştirmeye odaklanabiliyoruz. Örneğin restoranlarımızda “Hey Man” markası ile çocuk menüsü kategorisinde yeni bir hizmet başlatıyoruz. Bu hizmetimiz sadece menü ile sınırlı kalmayacak. Restoranlarımızda, çocukların hem yemek yiyecekleri hem de lego, puzzle gibi oyunlarla eğlenecekleri alanlar oluşturuyoruz. Bu konsept tüm şubelerimize yayılacak. Ürün tedariki ve üretim konusuna gelince; tüm et ürünlerimizi restoranlarımızda kendimiz hazırlıyoruz. Restoranlardaki standart ürünlerde tedarikçilerimizin sektörünün en iyilerinden olmasına dikkat ediyoruz.

Hey Döner &Her Burger ve Ingenico iş birliği ne zaman ve nasıl başladı?

Ingenico ile iş birliğimiz yaklaşık üç yıl önce başladı. Restoranlarımızda Ingenico’dan önce alınmış farklı marka cihazlar da bulunuyor. Bu cihazlarda zamanla bazı sıkıntılar ortaya çıktı. Restoranlarımızın yoğun saatlerinde, bağlantı sorunları nedeniyle personelden başlayarak müşterilere yansıyan memnuniyetsizlik artmaya başladı. Paket servisi hizmetlerinde de benzer sıkıntılar yaşanıyordu. Öyle ki, bu süreçte personelimiz ‘yeter ki bu cihazları değiştirilsin biz maliyetini karşılamaya hazırız’ şeklinde baskı bile kurdu. Ingenico kullanmaya başladıktan sonra bu sorunlar geride kaldı.

Ingenico yazarkasaPOS kullanmaya başladıktan sora restoranlarınızda ne tür değişimler oldu?

Restoran-larımızda Seyyar iWE280 modelini kullanıyoruz. Restoran-larımızda 20’nin üzerinde cihazımız bulunuyor. Ingenico ile birlikte hem müşterierimizin hem de personelimizin memnuniyeti arttı. Cihazların performansından çok memnunuz. Raporlarımızı alırken diğer cihazlarla farkı görüyoruz. Menüsünün kolay olması, yemek kartlarının geçerli olması, ergonomisi ve dayanıklılığı cihazın öne çıkan özellikleri.

Ingenico ile çözüm ortaklığınız devam edecek mi?

Firma olarak önemli bir değişim sürecindeyiz. Mağaza konsepti, teknik altyapı ve otomasyon konusunda geliştirmeler yapacağız. Ingenico YazarkasaPOS’larla ilgili memnuniyetimizin devam ettiği bu süreçte iş birliğimizin güçlenmesi tercihimizdir. Bu nedenle Ingenico’nun önereceği her türlü yeniliklere de açığız.

 

Ingenico Group Çerez(cookie) Politikası

Çerezler (cookie); bir web sitesini kullanırken deneyiminizi zenginleştirmek için önemli bir yere sahiptir.

Sitenin işlevselliğini artıracak istatistiki bilgi toplamak ve ilgilendiğiniz konulara özel bir içerik sunmak amacıyla çerezleri kullanıyoruz.

Kabul Ediyorum Tercihleri Ayarlayın