Şevket Çelikkanat - Flormar

 

 

"iCiro Plus paketini aldığımızda iCiro Mobil de kullanımımıza açıldı. Artık şube müdürlerimiz, iCiro Mobil üzerinden cep telefonları aracılığıyla mağazalarının ciro hedeflerini kolaylıkla takip edebiliyorlar."

Şevket Çelikkanat - Bilgi Teknolojileri Direktörü


Türkiye kozmetik pazarının lider markası Flormar, dünya çapında 110 ülkede 950 mağaza ile müşterileri ile buluşuyor. Mağazalarında Yeni Nesil YazarkasaPOS olarak Ingenico kullanmayı tercih eden Flormar, Ingenico YazarkasaPOS’lar üzerindeki uygulamalarla mağazalardaki operasyonel süreçleri kolaylıkla yönetiyor. Şu anda mağazalarında aktif olarak Ingenico’nun ciro takip uygulaması iCiro Plus paketini kullandıklarını söyleyen Flormar Bilgi Teknolojileri Direktörü Şevket Çelikkanat ile  iCiro uygulaması ile mağazalarda yaşanan değişimi konuştuk.

Flormar’ın kuruluşundan günümüze dek bir kozmetik devi haline gelmesinin aşamalarını kısaca anlatabilir misiniz?

Sanatın ve modanın başkenti İtalya’nın Milano kentinde kurulan Flormar, 1970 yılında Avrupa ile Asya’yı birleştiren İstanbul’a taşındı. Bu eşsiz şehrin bitmeyen enerjisinden aldığı ilham ile dünyanın en dinamik makyaj markalarından biri olmayı başarmıştır. Dünyaca ünlü bağımsız araştırma şirketi tarafından açıklanan rapora göre renkli kozmetik kategorisinde küresel olarak en hızlı büyüyen marka Flormar seçilmiştir. Her 4 günde bir mağaza açan, her bir dakikada 250 adet ürünü tüketicilerle buluşan Flormar, birçok pazarda önderliğini sürdürürken Türkiye’de de lider konumu korumaktadır.

Flormar’ın kaç mağazası bulunuyor? Mağazalarınızın konsepti ve ürünleriniz hakkında bilgi verebilir misiniz? 

Renk bilimini makyaj sanatı ile harmanlayarak kendisini yenilikçi ürünleri geliştirmeye adayan Flormar, Türkiye’nin ilk 500 ihracatçısı arasında yer almaktadır. Flormar, 2008 yılında başladığı perakendecilik yolculuğuna dünya çapına yayılan 110 ülkede, 250 şehirdeki 950 mağaza ile hız kesmeden devam ediyor.

Genç, renkli, eğlenceli ve hayat dolu alışveriş deneyimi ile cilt bakımından makyaja, aksesuardan parfüme kadar zengin seçeneği tek çatı altında sunan Flormar, kaliteden taviz vermeden erişilebilir fiyatlarla kadınlara en yakın duran güzellik markası olmayı hedeflemektedir.

Her zaman kadınlara “en renkli, en iyi arkadaşları” gibi yaklaşıyoruz. Mağazalarımızda alışveriş öncesinde, esnasında ve sonrasında müşterilerimizin kendilerini iyi hissetmeleri için çok çalışıyoruz.

Müşterilerimizin güzellik yolculuklarında hep onlarla birlikteyiz. Her zaman kendilerini iyi hissetmelerini istiyoruz. Flormar olarak makyajın bütünlüğüne önem veriyoruz, bu yüzden tüm makyaj kategorilerini müşterilerimize aynı anda sunuyoruz.

Mağazalarınızda Ingenico’nun hangi model yeni nesil yazarkasaPOS’unu kullanıyorsunuz?

Flormar mağazalarında Yeni Nesil YazarkasaPOS Masaüstü Ingenico iDE280 kullanıyoruz. Satış süreçlerimize uygun olması nedeniyle mağazalarımızda masaüstü modeli kullanmayı tercih ettik.

Ne zamandır Ingenico Masaüstü iDE280 kullanıyorsunuz? Kullanmakta olduğunuz Ingenico cihazların özellikleri hakkında düşünceleriniz nelerdir?

Ingenico ile iş birliğimiz yaklaşık 3 yıl öncesine dayanıyor. 2016 Kasım’da Ingenico iDE280 kullanmak üzere pilot çalışmamızı başlattık. Başarılı bir pilot çalışmasının ardından Ingenico İDE280’i diğer mağazalarımızda da kullanmaya başladık.

Ingenico cihazlarının üzerinde pek çok banka uygulamasının bulunması, bütünleşik bir cihaz olması sayesinde kasada POS kirliliğini ortadan kaldırması, işlem hızı, performansının yüksek olması gibi özellikleri mağazada personelimizin işini kolaylaştırıyor. İDE280, özellikle “Kadınlar Günü”, “Anneler Günü” gibi özel günlerde, hızı ve performansıyla kasadaki yoğunluğu müşteri memnuniyetine dönüştürüyor. Bu durum personelimizi de çok memnun ediyor.

Ingenico’nun ciro takip uygulaması iCiro’yu kullanıyor musunuz? iCiro’nun, iCiro Basic, iCiro Plus ve iCiro Mobil paketlerinden hangilerini kullanıyorsunuz?

Ingenico Yeni Nesil YazarkasaPOS’lar üzerinde pek çok başarılı uygulama olduğunu biliyoruz. Bunlardan biri de iCiro uygulaması. Flormar olarak iCiro Takip Programı paketlerinden iCiro Plus’ı kullanıyoruz.

İşletmeler için ciro takibi neden önemlidir? Bu noktada, Ingenico’nun iCiro uygulaması hem ciro takibi hem de operasyonel süreçlerde size ne tür avantajlar sağlıyor?

Ciro takibi, işletmelerin, kurumların operasyonel anlamda en önemli ve en zor süreçlerin başında geliyor. Bu süreç özellikle bizim gibi mağaza sayısı fazla olan firmalar için çok daha kritik önemde. Ingenico, ciro takip uygulaması iCiro ile firmaların bu en önemli ihtiyacına tam olarak cevap veriyor. iCiro Plus paketi ile günlük, aylık, yıllık ve belirlenen tarih aralığında ciro takibi yapabiliyoruz. Bunların yanı sıra, toplu Z raporu detayları alınabilmesi, banka uygulamalarından geçen adet ve ciro bilgisi, banka kartı bazında ciro dağılımı, EKÜ doluluk bilgisi, GİB’e gönderilen detaylı rapor formatının görüntülenmesi gibi pek çok yeni özellik işimiz çok daha kolaylaştırıyor. Tüm mağazalarımızın ciro takibinin uzaktan ve tek merkezden yönetebiliyor olmak iş yükü ve verimlilikte önemli katkılar sağlıyor.

iCiro Plus paketini aldığımızda iCiro Mobil de kullanımımıza açıldı. Cirosal hedef koyduğumuz şube müdürlerimiz için de belirli yetkiler tanımladık, onlar da kendi kullanıcılarıyla girerek iCiro Mobil üzerinden cep telefonları aracılığıyla mağazalarının ciro hedeflerini kolaylıkla takip edebiliyorlar. Raporlarmalarını iCiro sayesinde hızlı ve kolay bir şekilde yapabiliyorlar.

 

Ingenico Group Çerez(cookie) Politikası

Çerezler (cookie); bir web sitesini kullanırken deneyiminizi zenginleştirmek için önemli bir yere sahiptir.

Sitenin işlevselliğini artıracak istatistiki bilgi toplamak ve ilgilendiğiniz konulara özel bir içerik sunmak amacıyla çerezleri kullanıyoruz.

Kabul Ediyorum Tercihleri Ayarlayın