Duygu SEZERCAN - Papa John’s

 


 

Papa John’s Türkiye Genel Müdürü Duygu Sezercan “2017 sonuna kadar 10 adet İstanbul’da, 10 adet de Anadolu’nun farklı şehirlerinde olmak üzere 20 restoran açmak istiyoruz. Papa John’s Türkiye olarak özellikle büyük şehirlerde var olmayı hedefliyoruz.”
Amerikalı pizza devi Papa John’s, 2008 yılında Türkiye pazarına giriş yaptı. Kısa sürede sektörün sıkı rakiplerinden biri haline gelen Papa John’s 6 ilde 42 restoran sayısına ulaştı. İki yıl içinde restoran sayısını 80’e ulaştırmayı hedefleyen Papa John’s, kullandığı malzemeler konusunda da oldukça iddialı. Papa John’s Türkiye Genel Müdürü Duygu Sezercan ve Mali İşler Müdürü Hakkı Uzun, Papa John’s’un Türkiye pazarındaki planlarını ve Ingenico ile devam eden işbirliklerinin detaylarını Ingenico POStası’na anlattı. 

Papa John’s hakkında bilgi alabilir miyiz? 

Duygu Sezercan: 1983 yılında Amerika’nın Kentucky Eyaletinde John Schnatter tarafından daha iyi malzeme ile daha iyi pizza yapabilmek amacıyla kurulan Papa John’s Pizza Restoranları günümüzde 45’i aşkın ülkede 5 bin restoranı ile hizmet vermektedir. Papa John’s Pizza, Amerika’da son 13 yıldır Müşteri Memnuniyeti ödülünü alırken bu pazarda en hızlı büyüyen 1. Pizza markası konumundadır. Kurulduğu günden itibaren ‘Daha İyi Malzeme, Daha İyi Pizza’ sloganıyla hareket eden Papa John’s farklı menü alternatifleri ile tercih sebebi olmaya devam etmektedir. 

Papa John’s Pizza, Türkiye pazarına ne zaman girdi? Kaç restoran ile hizmet veriyorsunuz? 

Papa John’s Pizza, 2008 yılında Türkiye pazarına giriş yaptı. Mevcut durumda 6 şehirde toplam 42 restoran sayısına ulaştık. Restoranlarımız İstanbul, Ankara, İzmir, Kocaeli (İzmit), Antalya ve Muğla’da bulunuyor. Restoranlarımız ağırlıklı olarak İstanbul’da yer alıyor. 

Papa John’s’un Türkiye pazarındaki büyüme planlarından bahseder misiniz? 

DS: Papa John’s Türkiye olarak Türkiye pazarında büyümeye devam edeceğiz. Önümüzdeki iki yıl içinde 80 restoran sayısına ulaşmış olmayı hedefliyoruz. Bu anlamda her yıl 20 yeni restoran açmayı planlıyoruz. Tüm çalışmalarımızı ve planlarımızı bu hedef doğrultusunda sürdürüyoruz. 

Yeni restoranlar ağırlıklı olarak İstanbul’da mı açılacak? Bulunmak istediğiniz yeni şehirler nereler?

DS: Sadece İstanbul’da restoran açmayı planlamıyoruz. Anadolu ve İstanbul olarak belirtecek olursak 2017 sonuna kadar 10 adet İstanbul’da, 10 adet de Anadolu’nun farklı şehirlerinde restoran açmak istiyoruz. Ayrıca, Papa John’s Türkiye olarak özellikle büyük şehirlerde var olmayı hedefliyoruz. 

Restoranlarınızı cadde ya da AVM olarak daha çok nerelerde konumlandırıyorsunuz? 

DS: Restoranlarımız ağırlıklı olarak caddelerde yer alıyor. AVM içinde yer almayız diye bir koşulumuz yok. Ancak AVM’ler gerek yüksek kira oranları gerekse de yaşanan yoğunluk nedeniyle sipariş edilen ürünlerin AVM’den çıkışının bazen uzaması ve adrese teslim sürelerinde gecikme yaşanabilmesi gibi nedenlerden dolayı tercih etmediğimiz noktalar da olabiliyor. Buna bağlı olarak bir bilgi daha eklemek isterim. Restoranlarımızda ürünlerimizin yüzde 85’i paket, yüzde 15’i ise yerinde tüketim ya da ‘gel al’ şeklinde dağılımı var. 

Ürün çeşitleriniz hakkında bilgi verir misiniz? Ayrıca, Papa John’s’u diğer pizzalardan ayıran fark nedir? 

DS: ‘Papa John’s Pizza’nın farkı; yüksek proteinli un, sızma zeytinyağı ve filtrelenmiş su ilave ederek hamurun hazırlanmasıyla başlar. Kullandığımız hamur, sebzelerimiz ve domates sosumuz yüzde 100 taze ve doğal ürünlerdir. Donmuş ya da katkı malzemeli ürün kullanmıyoruz. ‘Daha İyi Malzeme Daha İyi Pizza’ sloganıyla hareket eden Papa John’s Türkiye olarak 17 çeşit pizzamız bulunuyor. Ürün çeşitlerinin geliştirilmesi kapsamında AR-GE laboratuvarımızda çalışmalarımız oluyor. Örneğin pastırmalı ‘Osmanlı Pizza’ Papa John’s Türkiye’nin geliştirdiği bir çeşittir. 

Ingenico ile işbirliğine karar vermenize neden olan etkenler neler oldu? 

Öncelikle Ingenico’nun sunduğu olanaklar, bizim değerlendirebileceğimiz nitelikte idi. Ancak bu işbirliğinin en önemli nedeni Ingenico’nun entegrasyon/yazılım çözümleri oldu. Şu anda bu çalışmamız tamamlanmış değil. Söz konusu bu entegrasyon, restoranlarımızda siparişleri girdiğimiz otomasyon programımız ile adisyonların fişe dönüştürülmesi ve bu verilerin muhasebe kayıtlarına aktarılmasını içeriyor. Verilerimizin şirketin iç işleyişi içinde, yasal mevzuata uygun olarak, kayıt altına alınması ve kolayca erişeceğimiz şekilde birbirine entegre olması gerekiyordu. Kullanacağımız cihazın 3 aşamalı operasyonu aksatmayacak özellikte olması önemliydi. Ingenico servis olarak da ürünlerinin arkasında. Bu anlamda rakiplerinden ayrışıyor. 

 

Ingenico’nun hangi model cihazını kullanıyorsunuz? 

 

Ingenico’nun Seyyar YazarkasaPOS’u iWE280’i kullanıyoruz. Restoranlarımızda çoğunlukla Ingenico iWE280 bulunuyor ancak tamamı Ingenico değil. Entegrasyon çalışması tamamlandığında cihazların tamamı Ingenico olabilir. 

 

Ingenico iWE280’in özellikleri hakkında neler söyleyeceksiniz? 

 

Bazı markaların cihazları en küçük sarsıntıda kilitlenebiliyor. Operasyon esnasında bu tür aksiliklerin yaşanması hem zaman hem de müşteri memnuniyeti anlamında ciddi kayıplara neden olabiliyor. Bizi rakiplerimizden ayıran önemli özelliklerden biri de müşteri profilimiz. Müşterilerimiz genellikle orta ve üst gelir grubuna dahil. Dolayısıyla ürünlerimizin kalitesine ve detaylara çok dikkat ediyorlar. Bu nedenle, kullandığımız cihazların ödeme esnasında sorun çıkarmaması bizim için çok önemli. Ingenico iWE280 operasyonda bize destek olan bir cihaz ve kuryelerimizin de tercihi konumunda. 
Ancak, Papa John’s olarak Ingenico ile işbirliğimizi, sadece cihazın görselliği ya da teknik özelliklerine göre belirlemedik. Papa John’s’un tüm iş süreçlerini kapsayacak bir ortaklık olarak değerlendirdik. Bu nedenle cihazların teknik özelliklerinin yanı sıra entegrasyon ve yazılımların tamamlanması, kullanmakta olduğumuz otomasyon programlarının birbirine entegre olması ve bu altyapının bize sağlanması da çok önemli. Ingenico bu süreci başarı ile tamamladığında iyi bir final yapmış olacağız. 

 

Size özel başka entegrasyon çalışması planlıyor musunuz?

 

HU: Bazı planlamalarımız var. Bu yöndeki taleplerimizi de aktardık. Ancak şu anda mevcut entegrasyonun tamamlanmasını bekliyoruz. 


Ingenico Group Çerez(cookie) Politikası

Çerezler (cookie); bir web sitesini kullanırken deneyiminizi zenginleştirmek için önemli bir yere sahiptir.

Sitenin işlevselliğini artıracak istatistiki bilgi toplamak ve ilgilendiğiniz konulara özel bir içerik sunmak amacıyla çerezleri kullanıyoruz.

Kabul Ediyorum Tercihleri Ayarlayın