Serkan DEMİR - KFC Türkiye

 

KFC Türkiye IT Direktörü Serkan Demir, “Ingenico’nun sunduğu avantajlar ve teknolojik altyapısı değerlendirildiğinde Ingenico ve KFC gibi iki global şirketin işbirliği kaçınılmazdı. Yum! Brands da, global bir şirket olması nedeniyle Ingenico ile işbirliğimize olumlu yaklaştı.”

Mevcut 112 restoranı ile hızlı gıda sektöründe önemli bir paya sahip olan KFC, 2019 yılında restoran sayısını 400’e çıkarmayı hedefliyor. Teknolojik altyapı yatırımlarını hızla tamamlamak üzere olduklarını belirten KFC Türkiye IT Direktörü Serkan Demir, “Ingenico işbirliğimiz bu alandaki en büyük adımımız oldu” diye konuştu.  

IP: KFC, Türkiye fast food pazarının önemli markalarından biri. 2014 yılında 77 restoranınız ve ilan ettiğiniz yeni hedefleriniz vardı. Restoran sayınız kaç oldu? 

Bilindiği üzere KFC, Amerika merkezli Yum! Brands’ın markalarından biri. Pizza Hut ve Taco Bells şirketin diğer iki markası. Türkiye’de KFC ve Pizza Hut restoranları ile varız. KFC’nin Türkiye pazarında büyüme hedefi devam ediyor. Çok dinamik bir sektörde faaliyet gösteriyoruz. Altyapı olarak büyümeye hazırız. Çalışmalarımızı bu yönde sürdürüyoruz. Mevcut durumda 8 adedi franchise olmak üzere, 112 restoranımız var. 2017’de 25 adet restoran daha açacağız. Onayları alındı, hazırlıkları başladı. 2019 yılında restoran sayımızın 400’e ulaşmasını hedefliyoruz. Ayrıca son birkaç yıldır büyüme modeli olarak franchise vermeye başladık. Yeni restoran açılışlarımızda franchise şubelerimiz artacak. Restoranlarımız ağırlıklı olarak AVM’lerde açılıyor ancak caddede olan restoranlarımız da mevcut. 

IP: Sektörün büyüme hızı nasıl?

Sektörümüz birkaç yıl önce daha agresif büyüyordu. Son dönemlerde hissedilir bir yavaşlama var. Birçok markanın yeni restoran açılışları yapmadığını, mevcut restoranlarıyla devam ettiğini görüyoruz. Yavaşlamanın nedeni ekonomik olabilir. Fakat biz büyümeye devam edeceğiz. Tüm planlarımız bu yönde. KFC’nin satışları 2016 yılında son yılların en iyi rakamlarını yakaladı. Bu, yeni restoranlarımızın doğru noktalarda açıldığını gösteriyor.

IP: Özellikle gıda alanındaki global markaların, menülerinde yerel tatlara da yer verdiklerini görüyoruz. KFC menüsünde bu konuda örnekler var mı? 

Ürün geliştirme konusunda özel bir departmanımız bulunuyor. KFC ülkeleri olarak hem global bazda hem de tek tek ülkeler olarak ürün geliştirebiliyoruz. Tatlar, ülke bazında değişiklikler içerse de yine de belli standartların dışına çıkılamıyor. Geliştirilen ürünlerse ortak veri tabanında toplanıyor. Örneğin, ‘Kendi Kovanı Yarat’ globalde çıkan bir üründü. Müşteri geliyor ve kovasını tercihine göre dolduruyor. 
Bize özgü bir örnek olarak yeni ürünümüz ‘Tavuk Pilav’ gösterilebilir. Nohut pilavda olduğu gibi, pilavın üzerine tercihe göre ‘Hot Shots’ veya ‘Kemiksiz Çıtır Tavuk’ ürünlerimizden konabiliyor. Bunun dışında yıl içinde farklı ürünlerimiz de çıkacak. Ürünlerle ilgili kampanya takvimleri hazır.

IP: Ürün tedariki ve üretimleriniz hakkında bilgi verir misiniz?

Yum! Brands’ın bu konuda çok katı standartları var. Sürekli olarak denetleme yapılıyor. Tavuk ürünlerimizi Banvit’ten tedarik ediyoruz. Restoranlarımızda görünenin aksine mutfaklarda çok ciddi bir üretim sürecimiz var. Ürünlerin marine edilmesi, soslar ve ekmek mutfaklarda yapılıyor. 

IP: İki global marka Ingenico ve KFC’nin yolları nasıl kesişti?

KFC olarak çok uzun yıllardır Micros yazarkasalarını kullanıyoruz ve bu konuda da Protel ile işbirliğimiz var. Ödeme Kaydedici Cihazların (ÖKC) kullanım zorunluluğuna ilişkin tebliğin yayımlanmasının ardından biz de değişim planını hayata geçirdik. Protel bu süreçte Ingenico ile işbirliğine gidince biz de araştırmaya başladık, teklifler aldık. Sonuç olarak yeni nesil yazarkasaPOS cihazı olarak Ingenico kullanmaya karar verdik.

IP: Çok fazla şubeniz var. Ingenico ile çalışmak avantaj sağladı mı? 

Bizim için delivery (eve servis) operasyonu ve bu alandaki entegrasyonlar çok önemli. IT birimi olarak vaktimizi en çok delivery tarafına harcıyoruz çünkü restoran içindeki operasyonlar çok daha kolay bir entegrasyon ihtiva ediyor. Mobil ödeme sistemleri üzerinden yapılan ödemelerin otomatik olarak yazarkasaya gelmesi, bu bilgilerin manuel sistemden çıkıp otomatize edilmesi ve bu nedenle hata oranlarının düşmesi çok büyük önem arz ediyordu. Ingenico bu alandaki tüm teknolojik altyapı taleplerimizi karşıladı. 

IP: Ingenico’nun hangi model cihazlarını kullanıyorsunuz? 

Restoranlarımızda Ingenico’nun hem Yeni Nesil Seyyar YazarkasaPOS iWE280’ini hem de Masaüstü İDE280’ini kullanıyoruz. Eve servis operasyonu olan restoranlarda çoğunlukla Ingenico Seyyar YazarkasaPOS iWE280 kullanılıyor. 

IP: Ingenico’nun cihazlarının özellikleri hakkında neler söyleyeceksiniz? 

Cihazlarla ilgili genel düşüncemiz olumlu yönde. Bizim en büyük motivasyon kaynağımız ve beklentimiz arıza oranlarının düşmesiydi. Şu anda arıza oranlarımız neredeyse yok diyebileceğimiz seviyelerde. Ingenico’nun cihazlarına ilişkin motor kuryelerimizden aldığımız geri dönüşler de büyük oranda olumlu yönde. Restoran sayımızın artmasıyla kullandığımız Ingenico cihazlarının sayısı da artacak. Bu anlamda servis hizmeti de çok önemli olacak. 

IP: KFC’nin teknoloji yatırımları sürecek mi? Bu yatırımlarla ilgili olarak Ingenico’nun ne tür destekleri olabilir? 

2016 yılında, hem restoran içinde müşteriyi destekleyen hem de evlere serviste teknoloji altyapısı konularında önemli yatırımlarımız oldu. Ingenico ile işbirliğimiz bu sürecin en önemli adımlardan biriydi. Evlere servis kısmında müşteriye yansıyacak, dijital alanda planlanmış yatırımlarımız devam edecek. Bu alandaki teknoloji yatırımlarını önemsiyoruz. Mobil ödeme sistemlerindeki cihazların önemi giderek artıyor. Sipariş takibi ve teslimi konusu çok önemli. KFC için evlere servis bu yıl da odak alanı olacak. 2015 yılında web sayfamızı yenilemiştik. Web sitemiz şu anda tüm cihazlarla uyumlu. Buradaki satış trafiği önemli oranda arttı. Web sayfamızla yazarkasaPOS’larımız entegre. Müşterimiz sipariş verdiğinde Micros’a ve Ingenico YazarkasaPOS’larımıza aktarılıyor. Ayrıca, bazı restoranlarımızda müşterilerimizin kiosk üzerinden sipariş verebileceği ve ödeme yapabileceği bir proje hayata geçirmek istiyoruz. Kiosk üzerinden ödeme Fransa gibi ülkelerde çok yaygın. Türkiye’de olur mu araştırıyoruz. Ek olarak şu anda 26 restoranımızda wi-fi servisimiz var. Bu restoranlarımız 36’ya çıkacak. Müşteriden izin alarak cep telefonu ve e-posta adreslerini alıyoruz. Bu proje, müşteri ilişkilerinde bize önemli veriler sağlıyor.

Ingenico ile işbirliğine karar vermenize neden olan kriterler nelerdi? 

Her şeyden önce; Ingenico’nun global bir marka olması bizim açımızdan çok pozitif bir etkendi. Ingenico ile çalışmaya karar vermemizdeki bir diğer önemli kriter de, cihazların arıza oranlarının düşük olmasıydı. Yeni restoranlarla birlikte kullanacağımız cihaz sayısı artacak. Arıza oranın düşük olması, operasyonel olarak bizi destekleyecek bir etken. Ayrıca tüm envanterlerimizin Micros yazarkasalarda olması, Ingenico’nun Micros ile işbirliğinin olması nedeniyle entegrasyonun Ingenico üzerinden yapılması da artı etken oldu. 2016 yılında tüm enerjimizi ÖKC değişimine odaklanarak geçirdik.  Aralık 2016 itibariyle entegrasyon sürecini tamamen bitirdik. Bu konuda yüzde 100 geçiş yapan ilk restoran olduğumuzu düşünüyoruz.

Ingenico Group Çerez(cookie) Politikası

Çerezler (cookie); bir web sitesini kullanırken deneyiminizi zenginleştirmek için önemli bir yere sahiptir.

Sitenin işlevselliğini artıracak istatistiki bilgi toplamak ve ilgilendiğiniz konulara özel bir içerik sunmak amacıyla çerezleri kullanıyoruz.

Kabul Ediyorum Tercihleri Ayarlayın